Šola v naravi – 4. razred
MORAVSKE TOPLICE – ČETRTI DAN
MORAVSKE TOPLICE – TRETJI DAN
Dnevnik »nabritih mulcev« Medtem ko smo bili mi na plavanju, sta učiteljici kupili razglednice za vse nas. Po zajtrku sta nam učiteljici razdelili razglednice, da smo lahko pisali domov. V njih smo napisali kako se imamo. Dobili smo še znamke in jih prilepili na razglednice. Nato smo jih po kosilu oddali v poštni nabiralnik. (Nuša Boh, 4. b) Najprej smo se zbrali pred našimi hiškami in se odpravili na pot proti čokoladnici. Ko smo prispeli, smo se najprej malo odpočili in se odžejali. Predstavila se nam je prijazna gospa in nam povedala vse o čokoladnici: kako je nastala, kako jo pridelujejo in kaj vse še imajo na posestvu. Nato smo lahko šli v njihovo trgovino, kjer je bila velika steklena stena skozi katero smo lahko opazovali, kako izdelujejo čokolado. Imeli smo tudi pokušino čokoladic, ki nam jih je razdelila gospa. Na koncu smo lahko tudi kakšno čokoladico kupili za domov. (Elisa Lia Štruc, 4. b) Iz čokoladnice smo se odpravili še v Panonsko vas. Videli smo panonske hiše, v katerih so včasih živeli, danes pa so tam vile. Eno smo si lahko pogledali tudi znotraj. Zelo so bile lepe in imele veliko postelj. Tam so nam postregli tudi pijačo. Nekaj časa smo se lahko igrali še na igralih in nabirali kamenčke. Počasi smo se odpravili nazaj proti Moravskim Toplicam. (Tjaša Vačovnik, 4. b) Ko smo se vrnili iz našega izleta smo se popoldne odpravili na plavanje. Plavali smo v notranjem bazenu. Najprej smo plavali prsno, kravl, nazadnje pa še hrbtno. Potem smo se lahko v bazenu igrali tudi igre, kot so: mačka in miš, skakali, tekali, hodili v vodi in ugotavljali, da je to veliko težje storiti kot pa v telovadnici. Na koncu smo lahko šli tudi na tobogane in vsak se je lahko peljal dvakrat. (Maja Šantl, 4. b) Po večerji smo se odpravili v hotel Ajda, kjer je bil večer folklore. Plesalci so nas povabili, da se jim pridružimo in seveda smo bili takoj za to. Skupaj smo nato plesali in se zabavali ob glasbi. Zelo mi je bilo všeč in je zelo hitro minilo. (Lara Vrhnjak, 4. b)MORAVSKE TOPLICE – DRUGI DAN
Dnevnik »nabritih mulcev« Hrana v hotelu je zelo dobra. Imamo veliko izbire. Pri zajtrku si lahko natočimo tudi sok, pri kosilu in večerji pa imamo vodo. Najbolj se vedno razveselimo sladoleda pri kosilu in večerji. Na voljo imamo tudi sadje, ki je zelo dobro. (Jernej Gerhold, 4. b) Po kosilu imamo vedno nekaj časa za počitek. V tem času, je vsaka soba pripravila toliko besedilnih nalog, kolikor je učencev iz te sobe. Na en list smo napisali naloge, na drugega pa rešitve. Nato smo si naloge med sobami izmenjali. (Vid Laznik, 4. b) Ko smo opravili vse besedilne naloge, smo se lahko pred hiškami igrali športne igre. Pred hiškami na travniku, je učiteljica prinesla vrečko z žogami, loparje in žogice za badminton, kolebnice ter veliko zanimivih stvari. Igrali smo odbojko, nogomet in skakali s kolebnico. Ko smo igrali badminton, je žogica odletela na drevo, zato smo se morali znajti, da smo jo dobili nazaj. Večkrat smo vrgli žogo v veje. Uspelo je. Po športnem popoldnevu smo se odpočili pripravili za plavanje. Bilo mi je super. (Gregor Boh, 4. b) Po večerji smo se odpravili na sprehod do trim steze. Tam smo najprej poslušali pravljico, sestavljali smo sestavljanko in se preizkusili v gradnji buče. Meni je bila najbolj všeč sestavljanka. Zelo smo se zabavali. Na koncu smo se odpravili nazaj v hiške in se pripravili na spanje. (Kristian Poharnik, 4. b)MORAVSKE TOPLICE – PRVI DAN
Dnevnik »nabritih mulcev« Zjutraj smo odšli od doma in se poslovili od staršev. Pri gasilskem domu smo kovčke in potovalke odložili na avtobus. Med vožnjo smo se pogovarjali, igrali in peli. Fantje na zadnji klopeh so peli in glasno govorili, saj so bili veseli in neučakani. Vozili smo se dobri dve uri in prispeli do Vulkanije. (Ela Pečoler, 4. b) V Vulkaniji so nas lepo sprejeli in nas razdelili v dve skupini. Ena skupina je šla najprej v muzej, mi pa smo šli raziskovati rove s krtom Olijem. Uživali smo ob raziskovanju, saj smo si lahko nadeli virtualna in 3D očala ter se peljali z dvigalom. (Vanessa Šmid Zember, 4. b) V muzeju Vulkanije smo najprej spoznali domačo obrt – usnjarstvo in si ogledali filmčke z recepti za izdelavo različnih kamnin. Najbolj smo uživali ob izdelovanju vulkanov iz mivke. Nato smo se povzpeli po stopnicah, kjer smo lahko občudovali minerale iz vsega sveta. Meni je bil najbolj všeč ametist. (Gaja Vasiljevič, 4. a) Za zaključek smo se peljali z vlakcem do kamnoloma, kjer je ostanek nekdanjega vulkana. Tam nam je krtek Oli povedal, kako so pridobivali olivin. V stenah so še danes vidni ostanki razstreljevanja. Vodič nam je pokazal tudi kako izgleda olivin v resnici. Na koncu smo se peljali še po pokrajini in uživali ob razgledu. Bilo mi je zelo všeč. (Lina Špegelj Mongus, 4. a) Končno smo prispeli do Moravskih Toplic. Nastanili smo se v sobe in se pripravili za plavanje. Ko smo prišli na bazen, so nas plavalni učitelji preizkusili v znanju plavanja in razvrstili v tri skupine. Na bazenu smo bili dve uri. Po plavanju smo se pripravili na večerjo in po večerji šli na sprehod po naselju. Na koncu smo si zaslužili igro na igralih. Ob 22. uri smo vsi prijetno utrujeni zaspali (brez joka 😊). (Lili Merčnik, 4. b) Učenci 4. razreda smo srečno prispeli v Moravske Toplice, pred tem pa smo obiskali tudi Vulkanijo. Lepo vas pozdravljamo🤗Obisk bodočih prvošolcev
OBISK BODOČIH PRVOŠOLCEV
V torek, 24. 5. 2023, so v šolo stopili bodoči prvošolci. Seveda še ne povsem zares, a tudi ne za hec. Učenci prvega razreda, ki so sedaj že pravi strokovnjaki v šoli, so jih sprejeli medse in jim za eno šolsko uro odstopili svoje šolske klopi. Ko so prišli v razred, so jih prvošolci sprejeli s pesmijo. Bodoči prvošolci so sedli v šolske klopi, prvošolci pa so postali njihovi mentorji. Tako se je učenje skozi igro začelo. S paličicami so prikazovali števila, se med štetjem gibali in zapisali svoje ime. Prav tako so vadili ritem ter se naučili izštevanko. Prvošolci so jim bili na razpolago za pomoč in vprašanja. Za konec so tudi vrtčevski otroci zapeli pesem. Skupaj smo preživeli čudovito uro.
Janja Gnamuš
Atletika – regijsko tekmovanje
V ponedeljek, 22. 5. 2023, je v Slovenj Gradcu potekalo šolsko regijsko tekmovanje v atletiki. OŠ Muta je zastopalo 11 učencev in učenk.
V skoku v višino je Anej Andric osvojil odlično 2. mesto.
Nal Peruš je v metanju žvižgača osvojil 6. mesto.
Nej Napotnik je v skoku v daljino osvojil 7. mesto.
Nikola Štih je v teku na 300 m osvojil 8. mesto, prav tako Žana Gerdej Fras v teku na 60 m.
Neli Čeh je v teku na 300 m zasedla 10. mesto.
Čestitke vsem nastopajočim!
Anja Srebotnik
Vabilo
Dostop do videokonference https://arnes-si.zoom.us/j/92930962996.
Vabilo na nastop šolskega ansambla
Zabavno druženje za naj bralce in mega bralce
ZABAVNO DRUŽENJE ZA NAJ BRALCE IN MEGA BRALCE
V petek, 19. 5. 2023, smo se popoldne družili naj bralci in mega bralci. Druženja se je udeležilo kar 50 učencev.
Po uvodnem nagovoru, ki nam ga je prebrala Naja Pavlič, je z nami svoje razmišljanje o branju podelila Hana Juvan. Prebrala pa je tudi razmišljanje Eme Hudnik, ki je bila odsotna. Potem smo se po skupinah preizkusili v kvizu, družabnih in zabavnih igrah.
Za nagrado so bile palačinke, karaoke in majhno darilce.
Maruša Hribernik, prof.
Mini olimpijada
MINI OLIMPIJADA
V sredo, 17. 5. 2023, je na OŠ Muta potekala Mini olimpijada, katere smo se vsi učenci zelo veselili.
Olimpijada je potekala v telovadnici, saj je bilo slabo vreme. Malo čez 8 smo se zbrali vsi učenci od 1. do 5. razreda in pričelo se je. Najprej smo imeli slavnostno odprtje olimpijade z zastavo in baklo. Tudi jaz sem imel možnost, da sem bil del tega. Po vseh govorih smo končno lahko začeli. Ogrel nas je lisjak Foksi, s katerim smo zaplesali.
Na voljo smo imeli 8 postaj. Preizkusili smo se lahko v lokostrelstvu, judu, metanju obročev na palico, nogometu, košarki, rokometu, hokeju in fit for kid.
Zelo smo se zabavali in imeli fajn. Upam, da bomo še kdaj imeli takšno športno.
Anže Krivc, 4. b
Mini olimpijada
Danes je bil “ful fajni” dan in res smo se zabavali. V 3. b nam je bilo vse všeč – svečana otvoritev, ples s Foksijem in vaje po postajah. Devetošolci in ostali, ki so nam pomagali na postajah, so bili zelo prijazni. Včasih je bilo težko počakati v koloni na vrsto, ker so nekateri prehitevali. Kdor je hitro končal, je lahko potem pomagal pobirati žogice. Želimo si še več takšnih zabavnih športnih iger in dni.
Košarka 3 x 3
Vabilo
Spoštovani starši!
Vabimo vas, da se udeležite skupnega roditeljskega sestanka,
na temo: Elektronske cigarete in drugi novejši izdelki s tobakom ali nikotinom,
ki ga bo vodila strokovnjakinja iz NIJZ, in sicer
V TOREK, 9. 5. 2023, OB 18.00.
Zaradi pojava nedovoljenih substanc na šoli, je udeležba na predavanju in
roditeljskem sestanku obvezna za enega od staršev.
Težave bomo odpravili le tako, da jih bomo reševali s skupnimi močmi.
Lep pozdrav.
Prireditev pred počitnicami in eko dan
DAN DEJAVNOSTI – EKO DAN
V sredo, 26. aprila 2023, je na naši šoli potekal dan dejavnosti, ki smo ga zapolnili z zanimivimi vsebinami.
Dan se je pričel s kulturno prireditvijo, ki smo jo namenili bližajočim praznikom, to je dnevu boja proti okupatorju in prazniku dela, ter dnevu Zemlje, ki je bil 22. aprila.
Po prireditvi so si učenci ogledali razstavo razrednih eko plakatov, ki so jih pripravili v sklopu šolskega eko projekta z naslovom »Majhna dejanja za velika energetska varčevanja«. V tem času nas je obiskala tudi predstavnica trgovine Office&More. Predala nam je nagrado sponzorja blagovne znamke Jolly za osvojeno 5. mesto pri zbiranju zamaškov za društvo Vesele nogice.
Sledilo je skupno fotografiranje na šolskem igrišču, nato pa je učence čakalo mnogo zanimivih dejavnosti, ki so jih zanje pripravili gasilsko društvo Muta, policijska postaja Radlje, šola varne vožnje Relax in učitelja športne vzgoje.
Učenci so si z zanimanjem ogledali gasilska vozila, gasilno opremo in pripomočke ter predstavitev gašenja. Pri policistih so učenci največ zanimanja pokazali za prikaz ubogljivosti akcije izšolanih policijskih psov. Učenci višjih razredov so poznavanje varne vožnje ponovili in utrdili v prostorih Relaxa, medtem ko so se mlajši lahko na igrišču preizkusili v spretnostni vožnji s kolesom po poligonu. Med posameznimi dejavnostmi sta učitelja športne vzgoje poskrbela tudi za zabavne igre, kjer so učenci z različnimi skupinskimi nalogami razvijali sodelovanje in prijateljstvo.
Čeprav je bil dan vremensko res aprilski in smo v strahu pred dežjem gledali v črne oblake nad nami, nam je vreme vseeno dopustilo, da smo eko dan uspešno zaključili.
Milena Repnik
Prireditev pred prazniki
Na prireditvi pred prvomajskimi počitnicami smo obeležili pomembne dogodke iz zgodovine. Naša šola letos prvič sodeluje v projektu Krokus. Projekt Krokus je namenjen ohranjanju spomina na 1,5 milijona judovskih otrok. 26. april je spominski dan, ko se spomnimo na vse slovenske žrtve holokavsta.
27. aprila praznujemo državni praznik – dan upora proti okupatorju. Slovenci se okupatorju uprejo in ustanovijo Osvobodilno fronto, z bojem preženejo okupatorje s slovenskega ozemlja.
1. maj praznujemo v spomin na delavce, ki so leta 1886 protestirali in zahtevali več pravic.
Pri nas se je od vseh običajev najbolj ohranilo prižiganje kresov na večer pred praznikom in postavljanje prvomajskega mlaja.
Nina Šantl, prof.
Bralni popoldan
Bralni popoldan
V petek, 21. 4. 2023, smo se ob 15.30 zbrali v šolski knjižnici. Porazdelili smo se po razredih. Učenci 2. razreda so ostali v knjižnici z učenkami Laro Mesner, Najo Pavlič, Janjo Kobolt in učiteljico Franjo Razdevšek. Prebrali so slikanico O polžku, ki je kupoval novo hiško, iz plastelina so izdelovali polžke in risali, kaj vse je imel polžek Žan v hiški.
Učenci 3. razreda so odšli z učenci Neli Čeh, Alino Pogorelc, Galom Jerčičem in učiteljico Majdo Lesjak v učilnico 4. b-razreda, kjer so prebrali slikanico Beli krtek Albin. Po vrstnem redu so sestavili zgodbo in jo ilustrirali.
Učenci 4. razreda so odšli z učenci Miho Matjašem, Nalom Perušem, Teom Rozmanom in knjižničarko Jožico Lauko v učilnico 5. a-razreda, kjer so prebrali slikanico Škratja šola, poiskali so besede in besedne zveze, ki se naprej in nazaj berejo enako, in izdelali škratka.
Naredili smo tudi odmor, da so se učenci lahko posladkali s keksi in čajem.
Jožica Lauko
Na bralnem popoldnevu smo se imeli zelo lepo. Brali smo knjigo Škratja šola, nadaljevali smo z ustvarjalnimi delavnicami. Učenci 9. razreda so nam pokazali, kako izdelamo škrata. Imeli smo tudi malico, jedli smo kekse in pili čaj.
Lana Topolovec, 3. a
Učenci 9. razreda so nam brali slikanico Beli krtek Albin. Pripoveduje o krtku, ki je bil bel. Klicali so ga Snežna kepa. Njemu to ni bilo všeč. Povezal je svoje stvari v culo in odšel na pot. Kopal je rov, dokler ni prišel do sobane, v kateri je živel hrček. Dal mu je ime Albin. Krtek je odšel naprej in prišel do belih planin, kjer so bile vse živali bele. Bilo mu je toplo pri srcu, saj so ga novi prijatelji lepo sprejeli. Tam si je naredil dom. Na tablico je napisal naslov, da ga bodo mamica, očka, bratci in sestrica lahko prišli obiskat.
Potem smo iz povedi sestavljali zgodbo in jo ilustrirali. Bilo je zelo zabavno.
Naja Kordež, 3. a
Na začetku smo brali knjigo O polžu, ki je kupoval novo hiško. Delali smo polžke iz plastelina.
Potem smo pili čaj in jedli kekse. Pobarvali smo tudi polžkovo hiško. Polžke in pobarvanko smo lahko odnesli domov.
Mia Verko, Katarina Galer, 2. a
Ko sem s prijatelji vstopila v knjižnico, sem najprej zagledala stole in mize, ki so bili postavljeni v obliki pravokotnika. Poslušali smo zgodbo o polžku, potem smo šli do mize s plastelinom. Iz njega smo naredili polžke. Pili smo čaj in jedli kekse. Bralnega popoldneva sem se zelo veselila, na njem sem zelo uživala.
Ema Pavalec, 2. b
Zaključna čajanka
Zaključek knjižnih čajank
V četrtek, 13. aprila, smo z učenci od 4. do 9. razreda v avli naše šole v prisotnosti številnih staršev in učiteljev slovesno zaključili letošnja srečanja ob knjigah in čaju.
Čajanke ob knjigah, ki v sodelovanju s Knjižnico Radlje ob Dravi na naši šoli potekajo že 16. leto, so tudi v tem šolskem letu pritegnile veliko učencev druge in tretje triade, za katere srčno upamo, da bodo tudi s pomočjo tega projekta vzljubili branje in z veseljem odkrivali vedno nove knjižne svetove.
Na prireditvi so se učenci predstavili kar s petimi dramskimi uprizoritvami, dve od teh so v celoti pripravili sami. Poskrbeli pa so tudi za glasbeni in plesni premor med posameznimi prizori.
Knjižničarke Knjižnice Radlje ob Dravi so za sodelujoče učence tudi letos pripravile drobno pozornost, učenci, ki so se udeležili treh čajank in bralnega maratona, pa so si prislužili knjižno nagrado. Iskrene čestitke vsem!
Mentorica mag. Majda M. Lesjak
Sedmošolci na obisku v Knjižnici Radlje
OBISK KNJIŽNICE RADLJE OB DRAVI
V okviru projekta Rastem s knjigo smo se učenci 7. razredov v sredo, 5. aprila 2023, z avtobusom odpeljali na obisk Knjižnice Radlje.
Ko smo prišli v knjižnico, smo se radovedno ozirali po številnih knjižnih policah polnih knjig. Gospa knjižničarka nam je na zanimiv način predstavila, kako v programu COBISS najdemo knjige. Pokazala nam je tudi, kako na spletu poiščemo elektronske in zvočne knjige.
Ob zaključku smo vsi dobili za darilo knjigo Reformatorji v stripu pisatelja Boštjana Gorenca in ilustratorja Jake Vukatiča.
Žiga Koprivnik, 7. b
Šestošolci na obisku v Knjižnici Muta
Obisk Knjižnice Muta
V četrtek, 6. 4. 2023, smo se šestošolci odpravili na obisk v Knjižnico Muta. Tam nas je knjižničarka Vesna najprej lepo pozdravila in nas popeljala do otroškega oddelka. Usedli smo se in predstavila nam je različne aplikacije AUDIOBOOK, BIBLOS …
Nato nas je vprašala, katerega mladinskega pisatelja, ki piše tudi o športu, poznamo. Takoj sem odgovorila, da poznam Primoža Suhodolčana. Zatem nam je predstavila njegovo življenje. Zvedeli smo, da se je rodil v Črni na Koroškem. Osnovno šolo je obiskoval v Prevaljah. Kot otrok je bil vedno v družbi s knjigami, saj je bila njegova mama knjižničarka, oče pa pisatelj. Njegov oče Leopold Suhodolčan je napisal veliko knjig za otroke. Najbolj znane knjige so Peter Nos je vsemu kos, Piko Dinozaver, Krojaček Hlaček … Njegove zgodbe je nadaljeval Primož Suhodolčan in ustvaril najboljše knjige za otroke. Njegove uspešnice so Kolesar naj bo, Košarkar naj bo, Ranta vrača udarec, Živalske novice … Knjižničarka nam je povedala tudi, da je napisal že nekaj knjig o slovenskih športnikih, in sicer o Goranu Dragiću, Tini Maze …
Nato smo imeli še nagradno igro. Iz danih besed smo morali najti tri naslove Suhodolčanovih knjig. Kdor je prvi pravilno sestavil tri naslove, je dobil nagrado. Bila sem vesela, saj sem prva sestavila naslove. To so bili: Z ribo na glavo in spat, Pica je kraljica in Doktor za osle.
Knjižničarki smo se še zahvalili za obisk in se počasi odpravili nazaj v šolo. Ura v knjižnici mi je bila zelo všeč, posebej še zato, ker je Primož Suhodolčan moj najljubši pisatelj.
Hana Juvan, 6. a
V sredo, 5. 4. 2023, smo se učenci 6. b odpravili v Knjižnico na Muti. Ob prihodu nas je knjižničarka toplo sprejela. Povedala nam je, kam naj odložimo jakne in kam naj se usedemo.
Nato nam je predstavila najboljšega mladinskega pisatelja Primoža Suhodolčana. Že kot otrok je bil vedno med knjigami, saj je bil njegov oče zelo znan pisatelj, mama pa knjižničarka. Primoževe knjige so zelo zabavne in zanimive. Pisati je začel z nadaljevanjem očetovih knjig Peter Nos, nato pa je začel s svojimi. Oče mu je svetoval, naj piše o tem, kaj pozna in kaj ima rad, saj bo le tako lahko uspel. Začel je pisati o najbolj znanih slovenskih športnikih in dobil oznako, da je najbolj športni pisatelj. Za ilustracije v njegovih knjigah, ki so prav tako zelo zabavne, je poskrbel Uroš Hrovat. Primoževa največja uspešnica je zagotovo knjiga Košarkar naj bo, po kateri so posneli tudi film.
Po predstavitvi pisatelja nam je knjižničarka predstavila različne oblike knjig: knjige v fizični obliki, elektronske knjige in avdio knjige. Ugotovili smo, da so vse oblike knjig avtentične. Ko pa smo primerjali odlomek iz knjige v filmu, smo ugotovili, da je vsebina enaka, besedilo pa je drugačno.
Potem je sledil kviz, v katerem smo morali iz danih besed napisati tri naslove njegovih knjig. V kvizu sem bil prvi, zato sem dobil za nagrado zvezek, beležko in obesek za ključek.
V knjižnici sem se imel odlično.
Drejc Pavlič, 6. b
Izdelki učencev OPB-ja
16. MEDNARODNI LIKOVNI NATEČAJ BODI UMETNIK «IGRAJ SE Z MANO«
16. MEDNARODNI LIKOVNI NATEČAJ BODI UMETNIK «IGRAJ SE Z MANO«
Vsako leto učenci naše šole sodelujejo na več likovnih in literarnih natečajih, kjer dosegajo visoka priznanja. Tako je v mesecu decembru na OŠ Prule potekala otvoritev likovne razstave grafik mednarodnega likovnega natečaja Otroška grafika 2022, na kateri sta srebrno priznanje dobili učenki Gaja Vasiljevič in Tjaša Palko. Podelitve priznanj se je udeležila Gaja, ki nam je poslala fotografijo nagrajene slike.
Z likovnimi deli učencev naše šole in šole s prilagojenim programom pa smo sodelovali tudi na mednarodnem likovnem natečaju Bodi umetnik »IGRAJ SE Z MANO«, ki ga je razpisal Center Janeza Levca Ljubljana – Oddelek za projektne dejavnosti in Društvo za kulturo inkluzije.
Izmed 4900 likovnih del, ki so letos prispeli na natečaj, so za razstavo izbrali tudi slike naših učencev: prvošolke Teje Vimer, Aleksa Palka, učenca 2. razreda, in učenke OŠPP Nine Juhart. Postavitev in otvoritev likovne razstave je potekala v Koroški galeriji likovnih umetnosti 22. marca 2023.
Za učence in mentorje, ki smo se udeležili tega dogodka, je bilo to prav veselo doživetje, saj ga je spremljalo več zanimivih dejavnosti: od likovnih delavnic do ogleda Sokličeve zbirke v Koroškem pokrajinskem muzeju ter ogleda rojstne hiše Huga Wolfa. Na koncu pa nas je čakalo še presenečenje, za katerega je letos poskrbel raper Zlatko. Ob njegovi glasbi smo težko ostali ravnodušni, zato smo vsi veselo zaplesali.
S prireditve v Koroški galeriji likovnih umetnosti smo odnesli pozitivne misli in lepe spomine.
Na vse uspehe naših učencev smo zelo ponosni, še posebej pa so nase ponosni učenci, saj so v svoje izdelke vložili veliko truda.
Za vse, ki imate radi likovno umetnost, pa še povabilo na likovno razstavo »Igraj se z mano«, ki si jo lahko brezplačno ogledate v Koroški galeriji likovnih do 1. aprila 2023; od torka do petka med 10. in 18. uro ter v soboto in nedeljo med 10. in 17. uro.
Milena Repnik
Svetovni dan voda
22. MAREC – SVETOVNI DAN VODA
Vsi poznamo pregovor »Brez vode ni življenja.«, ne vemo pa, ali je res že vsak od nas to izkusil.
Če še niste doživeli resnične žeje, ste lahko hvaležni le naši neokrnjeni naravi, ki v svojih globinah na srečo še skriva mnogo čiste vode. Žal ni povsod po svetu tako, da bi lahko ljudje brez skrbi trošili pitno vodo kot jo mi. Mnogi živijo v velikem pomanjkanju in se morajo po vedro vode odpraviti na dolgo pot. Za vsako kapljico vode pa morajo dobro premisliti, kako jo bodo porabili.
Žeje pa ne trpijo le ljudje, ampak tudi živali in rastline. Se še spomnite vročega sušnega poletja, ko so kmetje tarnali, kako se sušijo poljščine in primanjkuje krme za živino?
Vsako živo bitje potrebuje za življenje čisto vodo, zato moramo z njo tudi mi skrbno ravnati in jo trošiti le toliko, kolikor je resnično potrebujemo.
Se še spomnite, kako lahko z njo varčujemo: med miljenjem zapiramo pipe, poskrbimo, da pipe dobro tesnijo, pazimo na čistočo, se tuširamo namesto kopamo v kadi itd.
Tudi naši prvošolci vedo, komu in za kaj je potrebna voda ter kako z njo skrbno ravnati. S svojimi slikami o vodi so sodelovali pri pripravi tematske razstave v avli šole in tudi v šolski oddaji, ki jo je za učence pripravil šolski radio Čiči.
Milena Repnik
Klekljanje
INTERESNA DEJAVNOST – KLEKLJANJE
Klekljanje je umetnost ročnega izdelovanja čipk, pri kateri učenci razvijajo ročne spretnosti, se naučijo natančnosti, vztrajnosti in potrpežljivosti, kar jim dolgoročno koristi tudi na drugih področjih.
Klekljanje se je v Sloveniji širilo od 17. stoletja naprej. Najstarejši znani dokument je iz leta 1696 in govori o klekljarstvu v Idriji.
Učenci za delo uporabljajo naslednji klekljarski pribor: blazina ali bula, košara ali podstavek, klekeljni, sukanec, bucike, kvačka, škarjice, vzorec.
Praktično delo pomeni prepletanje, križanje in pretikanje vsaj dveh ali več parov vodoravno in navpično tekočih niti, ki so navite na posebej oblikovane lesene palčke, imenovane klekeljni.
Krožek klekljanja na OŠ Muta poteka že od šolskega leta 2006/07.
Sonja Topler, mentorica
Za klekljanje me je navdušila Zarja, ker je vedno pripovedovala kako kleklja. V drugem razredu sem se tudi jaz prijavila k tej interesni dejavnosti in ni mi žal. Spoznala sem veliko prijateljev. Prijavila sem se tudi zato, ker se lahko več družim s prijatelji. Pri tej dejavnosti si lahko zelo ustvarjalen.
Urška Šater
Na klekljanje sem se odločila hoditi, ker je zelo zanimivo. Klekljanje mi je všeč, ker se tam naučiš klekljati. Je zelo zabavno.
Naja Kordež
Na klekljanje sem se prijavila zato, ker so me ročna dela zanimala. Tam mi je zabavno, ker se veliko pogovarjamo in se kaj novega naučimo. Na to dejavnost hodim samo eno leto in pol. To eno leto in pol se zelo zabavam in sem vesela, da sem se prijavila, ker mi je tam fajn.
Neva Vrečič
Na klekljanje sem se prijavila že v prvem razredu. Sklekljala sem že tri vzorčke, zdaj delam četrtega. Na klekljanje hodim zelo rada, saj se veliko naučim in družim s prijateljicami. Res mi ni žal, da sem se prijavila.
Zarja Dobnik
Obisk v muzeju
Na obisku v muzeju na Muti
Na obisku smo bili v kovaško-livarskem in gasilskem muzeju na Muti. Ga. županja Angelca Mrak nas je prijazno sprejela in nam razkazala muzej. Z veseljem smo prisluhnili njeni zanimivi razlagi. V prvem delu muzeja smo si ogledali zgodovino našega domačega kraja, v drugem delu smo spoznali kovaštvo in livarstvo, ki je že od nekdaj razvito na Muti. V zadnjem delu smo si ogledali gasilski del muzeja. Na koncu smo imeli še prosto in smo si lahko še sami ogledali, kar nas je najbolj zanimalo.
V muzeju so imeli staro gasilsko vozilo. Videlo smo gasilske uniforme, stara oblačila, človeško lobanjo, stare likalnike, stare šolske mize in še veliko več. (Eva)
Gospa Angelca nam je bolj podrobno povedala, kje in zakaj so uporabljali stare predmete. Najljubši del mi je bil gasilski muzej, kjer sem videla staro gasilsko opremo. (Mojca)
V muzeju mi je bilo zelo zanimivo, všeč mi je bil gasilski del in stari likalniki. To je bil najboljši dan v muzeju. (Naja)
Izvedel sem, da je bil enkrat na Muti požar, ker je iz likalnika poletelo oglje in takrat je zgorelo kar šest hiš. (Lovro)
Izvedel sem, da je ob Bistrici in Dravi včasih stala mitnica, kjer so pobirali denar, da so lahko prečkali mejo. (Dan)
Zapomnil sem si, da je bilo prvo gasilsko vozilo voz. (Vid)
Plavalni tečaj za tretješolce
Plavalni tečaj
Tretješolci smo imeli prejšnji teden plavalni tečaj. Vsi učenci smo se naučili plavati in na koncu smo dobili priznanje z nalepko delfinčka (bronastega ali zlatega). Zjutraj smo se po malici odpravili na bazen, kjer smo aktivno plavali. Ob pol enih smo se utrujeni vračali nazaj v šolo. Bilo je kar naporno, vendar prijetno in zabavno. Po končanem učenju plavanja, smo imeli prosto, kjer smo se lahko zabavali v vodi in v masažnem bazenu.
Najboljše je bilo, ko smo lahko skakali z odskočnega kamna v vodo. (Anej P., Vid)
Vesela sem bila, ko smo na koncu dobili diplome. (Ema)
Vse na plavanju mi je bilo všeč, učenje plavanja, skakanje v vodo, plavalni preizkus, prosto plavanje… (Neža)
Všeč mi je bilo skakanje v vodo in da sem se pravilno naučila plavati žabico. (Taja)
Na koncu smo se lahko v vodi še prosto igrali, kar mi je bilo zelo všeč. Tudi skakanje z odskočnega kamna je bilo zabavno. (Neva)
Prvi dan so nas preizkusili v plavanju in nato so nas razdelili v skupine. Naša skupina je preplavala že 60m in vsi smo dobili diplome. (Ema)
Na plavalnem tečaju sem se naučil res veliko in še zabaval sem se, še posebej ko smo skakali v vodo in pri testiranju. (Filip)
Naučila sem se zelo veliko trikov. Malo mi je bilo težko, zato sem se mogla zelo truditi. Uspelo mi je dobiti srebrnega delfinčka. (Zala)
Vesel sem, da sem se naučil pravilno plavati žabico s plavanjem pod vodo in pravilnim dihanjem. (Vasja)