Dobrodošli

LOGOTIP

Osnovna šola Muta
Šolska ulica 6
2366 Muta

TELEFON: 02 887 95 20

URADNE URE V TAJNIŠTVU

Vsak dan od 7.30 do 8.30 in od

12.30 do 13.30

v petek od 7.30 do 8.30 

Najnovejši prispevki

VSAKA VAS IMA SVOJ GLAS

Projekti

sadje

zajtrk

Fit

zdrava

kulturna1453377095SID_znacka_2016

Rezultat iskanja slik za pedagogika 1 na 1

Zimski športni dan

Športni dan na daljavo ali dan za smeh in veselje

Učenci, učiteljice prve triade in učiteljice OPB smo izvedli skupni športni dan na daljavo. Aktivnosti so bile različne in malce drugačne, saj smo se morali precej prilagoditi. Ogrevanje je potekalo v svoji sobi, kjer vsak učenec najde dovolj dela J Aktivnosti pa so bile podobne kot na športnih dneh, le z nekaj prilagoditvami. Tako so šolske žoge postale nogavice ali klobčiči papirja, koš in gol je postala posoda, klopi in druge športne ovire so zamenjali stoli… Bili smo kar ustvarjalni. Na koncu so nas čakali še gibalni izzivi, da razgibamo tudi mišice, ki jih pogosto ne – ukrivljamo jezik, dvigujemo eno obrv, premikamo prstke ipd. Nekateri učenci pa so dan izkoristili za pravi športni dan in odšli v naravo.

Ob vseh aktivnostih smo se vsi sprostili in nasmejali, kar pa je za ta čas zelo pomembno. Obljubimo, da v šoli preverimo vse izzive, da se lahko še skupaj pozabavamo. Komaj čakamo.


Kako sem presenetil mamo za materinski dan?

Za materinski dan sem mami naredil voščilnico in vanjo napisal to pesem.

MAMICA

Jaz z mamo nisem nikoli sam,
in ne dam je na stran,
mene je rodila,
mene je dojila,
nahranila,
pripravila na prvi šolski dan,
ima me rada,
ker je moja mama.

Miha Matjaš, 6. a

Učenci 7. b-razreda so se lepo potrudili za svoje mamice ob materinskem dnevu. Večina jih je presenetila z zajtrkom, kosilom, slaščico in izdelkom, ki so jih pripravili sami. Nekateri so imel tudi možnost, da utrgajo sveže rožice z domačega vrta. Sledijo njihovi zapisi. 

»Svojo družino imam rada takšno, kot je in je ne bi zamenjala za nobeno. Imam brata, s katerim se dobro razumeva. Včasih se tudi skregava, a se do konca dneva vedno pobotava. Moja starša sta zelo ljubezniva, včasih celo malo smešna. Najraje imam očeta; včasih se vede kot otrok in me to spravlja v smeh. Rada imam tudi mamo, saj mi veliko pomaga pri učenju in me uči dobro kuhati. Ponavadi je malo slabe volje, vendar se njeno počutje hitro spremeni.

Staršem sem hvaležna, ker sta vedno skrbela zame, ko sem bila žalostna in potrta; hvaležna sem jima, ker sta me veliko naučila, npr. mama me je naučila malo kuhati, oče me je naučil voziti kolo … Vedno sta mi pomagala, ko česa nisem znala ali pa sem se morala naučiti za test ali spraševanje. Najbolj pa sem hvaležna, ker sta mi vedno stala ob strani, ne glede na vse.

Mamo sem za materinski dan presenetila z voščilnico ki sem jo naredila sama, nato bom pospravila kuhinjo, da ne bo treba njej. Pustila jo bom dolgo spati in ji pripravila zajtrk«.

»Za materinski dan sem ji nabral rože z vrta. Ker sem ji hvaležen za vse, kar sta z očetom naredila zame, sem ji pomagal speči pecivo za vso družino.«

»Za materinski dan vsako leto za svojo mamo pripravim neko presenečenje. Letos pa sem se odločila, da ji najprej nekaj zapojem, potem pa ji podarim šopek narcis, ki rastejo na vrtu.

Ampak to še ni vse – manjka še tista češnja na torti. Izdelala sem ji izdelek, ki že pridno čaka, da ga ji v sredo podarim.

MOJE MISLI:

1. Mama je ena sama, s toplo dlanjo me poboža in mi reče: »Ti si moja roža.«

2. Premalokrat izrečemo kakšno lepo besedo našim pridnim mamam – za vso dobroto, ki nam jo dajejo in nam jo še bodo. Zato se potrudimo in večkrat izrecimo: »MAMA, HVALA ZA …, HVALA, KER SI, MAMA RAD/-A TE IMAM.«

»Pripravil sem izdelek in pečena jajčka za zajtrk«.

»Mami sem zelo hvaležna, saj imam streho nad glavo. Naredi toliko za naju in z vsem srcem jo imam rada. Za materinski dan sem ji narisala slike, ji pripravila kosilo in spekla torto.«
»S sestro sva ji skuhali čaj in ji nabrali rožice.«

»Svojim staršem sem hvaležna, da so zmeraj tukaj zame, ko jih potrebujem. Vedno me poslušajo in mi pomagajo ter me spodbujajo na različnih področjih. Hvaležna sem tudi, da imam sestro, ki mi pomeni največ na svetu. Vedno mi svetuje ter pomaga, res jo imam rada.                                    

Pa še misel za materinski dan 🙂 Vsaka mama je posebna,

                                                       z njo se lahko zabavaš,

                                                       se smeješ in jočeš;

                                                       v težkih časih se lahko obrneš nanjo …«

»Za materinski dan sem svoji mami narisala risbo, na kateri je ona, ki lebdi na leteči preprogi in meditira. Risbe se je razveselila«.

 


 

Nujno obvestilo

Spoštovani starši posredujem Vam NUJNO INFORMACIJO, ki sem jo dobila od Štaba CZ, Občine Muta.

»Štab Civilne zaščite Občine Muta opozarja in prosi vse starše, da naj otroci ostanejo doma in naj se ne družijo z vrstniki. Opaženo je namreč, da se kljub vsem opozorilom otroci družijo na športnih igriščih. V situaciji v kateri smo in ki je vedno bolj težka, je to zelo neodgovorno.

Vas spoštovani starši ponovno POZIVAMO, da  se še enkrat pogovorite z otroki   o OBVEZNEM  UPOŠTEVANJU  vseh navodil, s katerimi so bili otroci seznanjeni že v šoli.

Prav tako Vas še enkrat opozarjamo na DOSLEDNO UPOŠTEVANJE VSEH NAVODIL ZA PREVENTIVO IN ZA SAMOZAŠČITNO RAVNANJE.

 Le tako bomo omejili širjenje koronavirusa in zaščitili sebe in svoje najbližje. Izogibajte se fizičnih kontaktov in uporabljajte družbena omrežja in ostale vrste komuniciranja.«

Štab CZ Občine Muta

 

V želji po ohranjanju našega zdravja, Vas lepo pozdravljam in Vam želim vse dobro!

                                                                                        Ravnateljica
                                                                                        Anita Ambrož, prof.


OBVESTILO O IZREDNIH RAZMERAH

Spoštovani starši,

v petek, 13. 3. 2020 smo ob 18.00 dobili pisno navodilo o tem, da se bo uredba o zaprtju šole spremenila na ta način, da prepoved zbiranja v šolah ne bo veljala v primerih potrebe po nujnem varstvu otrok.

Nujno varstvo otrok bo organizirano le za učence od 1. do vključno 5. razreda, katerih starši bodo nujno potrebovali varstvo, ker bodo dolžni še naprej opravljati svoje delo, ki je pomembno za delovanje družbe in države v izrednih razmerah.

Organizacija nujnega varstva se dogovori izključno na nivoju posamezne občine, z županom, poveljnikom Civilne zaščite in ravnateljem šole.

Osnovna šola Muta bo od ponedeljka, 16. 3. 2020 dalje ZAPRTA, iz razloga zajezitve širitve koronavirusa.

Od torka, 17. 3. 2020  dalje bo SAMO za NUJNE PRIMERE odprt poseben oddelek za učence od 1. do 5. razreda (lokacija bo znana v ponedeljek).

Sprejemali bomo le zdrave otroke staršev, kjer sta OBA STARŠA dolžna opravljati delo pri delodajalcu in to izkažeta s pisnim potrdilom/izjavo delodajalca. Nujni primeri poklicev so določeni pod pojmom »kritična infrastruktura v Sloveniji«.

V primeru, da je eden od staršev doma (porodniška, bolniška, dopust, brezposeln, možnost varstva zaradi ne – nujnih del,…), drugi pa v navedenih poklicih, MORA biti OTROK DOMA.
Da bomo IZREDNO DEŽURSTVO pod POSEBNIMI POGOJI lažje organizirali vas prosimo, da nas obvestite o morebitni PRISOTNOSTI vašega otroka na e-naslov jelka.furman@guest.arnes.si ali po telefonu:

051 425 892 do ponedeljka, 16. 3. 2020 do 10.00.

V prijavi navedite:

  • ime in priimek otroka,
  • razred, ki ga obiskuje,
  • zadolžitev, ki jo imata oba starša in
  • čas, v katerem bi varstvo za otroka potrebovali.

Nujno varstvo učencev se izkazuje s pisno izjavo delodajalca pri kateremu so starši zaposleni (pridobi starš), da opravljajo delo, ki je pomembno za delovanje družbe in države v izrednih razmerah. Takšno delo opravljajo zdravstveni delavci, zaposleni v civilni zaščiti, vojski in policiji in v drugih službah, ki so pomembne za oskrbo prebivalstva.

Do 19. 3. 2020 je lahko to določilo v izjemnih primerih tudi opuščeno, saj si morajo starši pisne izjave šele pridobiti. Ravnateljica  tako na podlagi ustne izjave ali poznavanja prosilca varstvo otroku odobri brez dokazila. Po 19. 3. 2020 se ta možnost izkazovanja potrebe prekine in jo nadomesti pisna izjava.

Prosimo vas, da z VSO SKRBNOSTJO presodite ali varstvo v šoli zares potrebujete ali lahko otroka kljub vsemu zaupate v drugo varstvo.

V šoli bomo uvedli poostreno higieno ter poseben protokol prihoda in odhoda otrok ter odraslih. Prosimo, da upoštevate naša navodila in pravila, v okviru katerih bomo delovali v kriznih razmerah.

O vseh nadaljnjih informacijah in ukrepih vas bomo obveščali preko naše spletne strani http://www.osmuta.si/ in eAsistenta.

Obrazec_potrdilo delodajalca

Ravnateljica
Anita Ambrož, prof.


OBVESTILO

Spoštovani starši,

obveščamo Vas, da bo pouk v dnevih od 16. 3. 2020 do 29. 3. 2020 na Osnovni šoli Muta potekal na daljavo preko spletnih učilnic, elektronske pošte …
Vsi učenci bodo od ponedeljka dalje na e-naslove dobivali navodila, delovne liste, naloge … za posamezne predmete po urniku. Ker vas bomo v teh dneh obveščali po elektronski pošti, je nujno, da dobimo povratno informacijo od vas, da prejemate in redno berete naša sporočila. V kolikor  danes niste prejeli tega  e-sporočila ali ste zamenjali e-naslov, ste  dolžni o tem takoj obvestiti razrednika.

Strokovni delavci v šoli se bomo potrudili, da bomo vse ure pouka realizirali v skladu z učnim načrtom. Pri realizaciji učnih vsebin pa potrebujemo tudi pomoč staršev pri spodbudi in nadzoru učencev nad delom doma. Z učenci se pogovorite tudi o odgovornosti glede opravljanja učenja doma in sodelovanju z učitelji po e-pošti.

Če bomo realizirali učne vsebine, nam pouka ne bo potrebno nadomeščati.

Vpis devetošolcev v srednjo šolo se bo izvedel po vrnitvi v šolo.

V želji, da ostanete zdravi, Vas lepo pozdravljam in Vam želim vse dobro!

                                                                                                   Ravnateljica
                                                                                                    Anita Ambrož, prof.


 

Novo sporočilo o koronavirusu

Spoštovani starši,

do sedaj še nismo dobili uradne informacije Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) o zaprtju šole.
Iz medijev smo zvedeli, da bodo šole od 16. 3. 2020 do 29. 3. 2020 zaprte.
Jutri, v petek, 13. 3. 2020, bomo na OŠ Muta izvajali pouk po urniku.
V kolikor kaže vaš otrok znake kakršnekoli bolezni (prehlad, kašelj, povišana temperatura …), naj ostane doma.
Prosimo vas, da spremljate našo spletno stran in obvestila preko eAsistenta, kjer boste seznanjeni z najnovejšimi informacijami v zvezi koronavirosom.

Lepo vas pozdravljam.

  Ravnateljica
Anita Ambrož, prof.


 

Že drugi bralni maraton

Na že drugem bralnem maratonu v tem šolskem letu smo s 26 učenci od 7. do 9. razreda prebrali knjigo Polone Kovač Loverboy, ki govori o trgovanju z ljudmi. Knjiga je zasnovana po resničnih zgodbah, s katerimi se je avtorica srečala pri svojem delu v okviru Društva Ključ, ki pomaga žrtvam trgovine z ljudmi. Z bralnim maratonom smo se dobro pripravili na tretjo čajanko, na kateri se bomo pogovarjali o odkrivanju kriminala.

Mentorica Majda M. Lesjak

V petek, 21. 2. 2020, smo imeli učenci 3. triade bralni maraton.
Nekateri učenci so se zbrali že ob 15.30, da so pripravili testo za pico. Bralni maraton pa se je začel ob 16. uri. Brali smo knjigo z naslovom Loverboy, ki jo je napisala slovenska pisateljica Polona Kovač. Zgodba govori o šestnajstletni deklici Anji, ki je na kopanju z bratom dvojčkom Petrom in prijateljico Laro srečala moškega po imenu Denis, ki se ji je zlagal, da je star samo 22 let. Moški jo je zapeljal in Anja mu je vse verjela. Bratu pa ni dovolila, da bi staršem povedal za njenega fanta. Moški jo je tudi slikal nago in jo silil v spolne odnose, s slikami pa jo je izsiljeval. V resnici je bilo moškemu ime Daniel in je hotel Anjo odpeljati v Italijo ter jo prodati kot blago drugim moškim. Na srečo sta Lara in Peter že prej nekaj sumila in tako so na koncu rešili Anjo, ki je bila preveč zaupljiva in naivna.

Med branjem smo imeli tudi krajše odmore, ko smo si lahko privoščili pecivo in čaj, potem pa tudi slastno pico. Bralni maraton se je končal ob 22. uri.

                                                                                                                                                           Žana Lorenci, 7. a



 

Zimska šola v naravi

V ponedeljek, 10. 2. 2020, smo se petošolci udeležili zimske šole v naravi na Ribniški koči.

S kombiji smo se s šolskega igrišča odpeljali proti koči. Del poti smo prehodili peš. Med potjo nas je oviral močan veter in komaj smo čakali, da prispemo v kočo na toplo.

Ker se vremenske razmere ves dan niso umirile, prvi dan nismo mogli na smučišče.

Razdelili smo se po sobah. V naši sobi nas je šest.  Po malici so nas učiteljice poklicale in nam naročile, kaj moramo narediti.

Najprej smo morali prebrati pravljice o nastanku Lune in Sonca. Vsaka soba je pripravila predstavitev prebranih pravljic sošolcem. Ker so bile pravljice različne, smo spoznali, kako so si ljudje predstavljali nastanek Lune in Sonca. Bilo mi je zelo všeč.

Presenetila nas je tudi sošolka Pia, ki je za nas sama spekla marmorni kolač, ki smo ga z veseljem pojedli.

Ko se je veter malo umiril, smo se po okusnem kosilu podali na krajši sprehod. Ogledali smo si smučišče, ki je zelo malo. Juhej, našli smo tudi nekaj naravnega snega, da smo se lahko kepali in metali po tleh.

Ko smo se vrnili v kočo, nas je čakalo presenečenje. Za malico smo imeli palačinke in čaj. Pojedli smo prav vse.

Potem smo po skupinah spoznavali zanimivosti Pohorja, ki smo jih nato predstavili sošolcem. Nastal je zanimiv plakat.

Po večerji smo igrali družabne igre, jaz pa sem raje pisal dnevnik. Tako je minil prvi dan šole v naravi.

 

Goran Šmintić, 5.a

Drugi dan šole v naravi

 

Napočil je drugi dan šole v naravi. Prebudili smo se v zasneženo sončno jutro. Oblekle smo se in začele pospravljati sobo, da nam je ne bi bilo treba po zajtrku.

Pri ocenjevanju sob smo bile pohvaljene. Nato smo se pripravile za smučanje. Oblekle smo si kombinezone, čelado, rokavice in pancerje ter se odpravile pred kočo, kjer smo si nadele še smučke.

Z vaditelji smo se najprej ogreli, se razvrstili v skupine glede na sposobnosti, sledila je vaja ustavljanja in vijuganja. Začetek mi je bil težak, potem pa je smučanje postalo vse bolj zabavno.

Po kratki pavzi, ko smo se ogreli s toplim čajem, nam je učitelj razložil, kako se postavimo v vrsto in peljemo po progi.

Sledilo je kosilo, počitek, pa spet dve uri smučanja, takrat se nam je pridružila še druga skupina in smučali smo po bolj strmi progi, ker nas takrat ni bilo več tako strah.

Zanimivo mi je bilo šivanje srčkov iz blaga, ki jih bomo za valentinovo poklonili »posebni osebi«, katere ime pa ne smem izdatiJ.

Po večerji se nam je pridružil gospod Robert Repnik, ki se že od ranega otroštva ukvarja z astronomijo. Predstavil nam je svoj poklic in nam na znanstveni način predstavil zanimivosti vesolja.

S seboj je prinesel nekaj pripomočkov, da smo si lažje razlagali to, kar nam je pripovedoval.

Ker je bila zvečer slaba vidljivost, s teleskopom Lune nismo mogli opazovati, zato se je gospod Repnik odločil, da jo bomo opazovali zgodaj zjutraj.

Ta dan mi je bil resnično zanimiv, saj sem izvedela veliko stvari o našem osončju.

 

Melani Kuster, 5. b

Tretji dan šole v naravi

Današnje jutro se je začelo zelo zgodaj. Že ob 5.30 so nas prebudile učiteljice. Z gospodom Repnikom smo šli pred kočo, od koder smo še pred sončnim vzhodom opazovali s teleskopom Jupiter in Luno.

Teleskop nam je Jupiter tako približal, da smo lahko opazili štiri lune, ki ji s prostim očesom ni mogoče videti. Luna je bila videti kakor velika žoga, posuta s številnimi kraterji. Čeprav je bilo zunaj zelo hladno, je bilo vredno tako zgodaj vstati, saj je bilo opazovanje zelo zanimivo.

Po zajtrku smo se odpravili na smučanje, ki je bilo zanimivo zaradi tega, ker smo v najboljšo skupino dobili še enega učenca, ki je v tehniki smučanja že precej napredoval.

Že včeraj smo se učili voziti po robnikih smučk, vozili smo slalom in na koncu še smuk. Med pavzo smo šli na čaj. Tam nas je čakalo veliko presenečenje, saj je Zalina babica prinesla veliko različnega in zelo okusnega peciva. Polni energije smo nadaljevali s smuko.

Sledilo je kosilo. Bila je juha, štefani pečenka, pire krompir in solata. Ker smo bili lačni kot volki, smo pojedli skoraj vsi več kot eno porcijo.

Po pavzi smo ponovno šli smučat. Najprej smo se samo vozili, potem pa smo vadili zavoje, delali smo obrate in vozili enkrat naprej in enkrat nazaj. To je bilo zabavno.

Po popoldanski malici smo do konca sešili srčke.

In tako je bila tukaj že zeliščarka Mira Klemenc. Povedala nam je nekaj o svojem delu, pri katerem uporablja zelišča. Tudi mi smo pri izdelavi  solnih kopeli uporabili različna eterična olja. Naši izdelki  so bili pisani in dišeči. Uporabimo jih lahko pri prehladu in kopeli. Bilo zabavno in poučno, saj kaj takega še nikoli nismo delali.

Po večerji smo se po sobah pripravljali na četrtkov zaključni večer. V naši sobi smo pripravili nekaj skečev in pesmi.

Nato smo si izdelali vstopnice za valentinov ples.

Tako je minil še en zanimiv in s soncem obsijan dan šole v naravi.

Miha Brezovnik, 5. b

Četrti dan zimske šole v naravi

Danes je 13. 2. 2020, dan pred valentinovim. Dan se je pričel čisto običajno. Najprej so nas učiteljice zbudile iz najlepših sanj.

Jutro smo pričele s pisanjem pesmi. Sledil je zajtrk in ocenjevanje sob.

Spet smo smučali. Popoldan smo tekmovali v veleslalomu po postavljeni progi. Imeli smo dva teka. Časi tekov so se beležili. Progo sem dobro odpeljala, saj že kar nekaj časa smučam.

Po popoldanskem smučanju smo imeli predavanja policista M. Črešnika, ki nas je seznanil o FIS pravilih in varnosti na smuču. Ogledali smo si nekaj filmov. Spoznali smo, da so tudi na smučišču določeni znaki in pravila, ki jih moramo vsi smučarji upoštevati, da ne pride do nesreč. Tudi to, kako nuditi pomoč ponesrečencu.

Sledilo je risanje dogodkov iz šole v naravi. Zanimivo mi je bilo to, da smo štirje v skupini risali skupno risbo, pri kateri je vsak narisal svoj del. Z izdelki smo bili zadovoljni in smo jih razstavili v jedilnici koče.

Za večerjo so nas razveselili s pico, ki nam je zelo teknila. Po večerji je napočil čas za valentinov ples. Vstop je bil mogoč z vstopnico, ki smo si jo sami po svoji zamisli pripravili.

Najprej se je vsaka soba predstavila s svojo točko. Me smo napisale pesmico in pripravile izzive za vse učence in učiteljice. Pri tem smo se zelo zabavali in se do solz nasmejali.

Sledila je podelitev priznanj smučarske tekme. Dobili smo jih vsi, prav tako pa smo dobili tudi majhne »sladke« nagradice za pospravljene sobe.

In končno smo dočakali valentinov ples. Na začetku smo bili zelo zadržani in nismo upali fante prositi za ples. Čez čas smo se ojunačili in v plesu uživali.

Na žalost se je ples prehitro končal. Zadnja pesem je bila Čebelar, ki smo jo skupaj zapeli in zaplesali.

Polni lepih vtisov smo se odpravili spat.

 

Žana Gerdej Fras, 5. b

VALENTINOVO

Ljubezen je kot pravljica,                            

včasih mala je kot mravljica,

včasih pa velika kot slon,

pač pri ljubezni velja nek bonton.

Valentinovo praznujemo

in pesmi pišemo,

srce bije ti zelo,

saj zaljubljen si močno.

Ljubezen je za dva,

nikoli se ne konča,

če prostora ni za dva,

eden to konča.

Ljubezen večno bo trajala,

ko dva zaljubljenca,

se neizmerno ljubita,

sreča tam vedno bo počivala.

Anže, Alen, Anže, Žan, Tadej S., Tomi

 


 

Ura naravoslovja

Četrtošolci smo se danes pri urah  naravoslovja preizkusili v praktičnem znanju in uporabi različnega orodja. V tehnični učilnici smo izdelali voziček na notranji in zunanji pogon. Med delom smo si med seboj pomagali in se imeli lepo. Zelo smo bili zadovoljni s svojim delom in končnim izdelkom, ki smo ga na koncu ure preizkusili.

                       Milena Repnik


 

OTROŠKI PARLAMENT

V sredo, 8. 1. 2020, je v prostorih šolske knjižnice potekal otroški šolski parlament, ki so se ga udeležili predstavniki razredov od 5. do 9. razreda. Tema šolskega parlamenta je Moja poklicna prihodnost. Učenci so se tudi tokrat izkazali kot odlični debaterji, ki znajo zelo kritično, a argumentirano predstaviti svoje mnenje. Poleg razgovora smo izbrali tudi štiri predstavnike za medobčinski parlament, in sicer Eneja Stražišnika, Moniko Valtl, Zalo Skutnik in Tineta Podgorška.

Mentorica otroškega parlamenta Branka Pečolar Begić, prof.


 

Naše gnezdilnice za čebele samotarke

Pri slovenščini v 6. razredu smo ta teden brali besedilo Gnezdilnice za čebele samotarke (navodilo za delo) in reševali naloge ob besedilu. Nekateri učenci so bili nad besedilom tako navdušeni, da so se na lastno pobudo odločili doma s starši ali starimi starši gnezdilnice tudi izdelati. In v resnici jim je odlično uspelo. Bravo! Upamo, da bo v prihodnje kakšna družina čebel samotark v gnezdilnicah v resnici našla svoj dom.

Pri pouku pa so učenci po navodilih sošolcev izdelovali preprostejše izdelke iz papirja in pri tem tudi zelo uživali.

                                                                                                                       Mag. Majda M. Lesjak



 

Čajanka

V petek, 17. 1. 2020, smo se učenci tretje triade zbrali na drugi čajanki v tem šolskem letu. Pogovarjali smo se o svetu slavnih.

Naše čajanke se je udeležila pevka Eva Boto. Najprej so svet slavnih predstavile sedmošolke Nuša, Alina, Vita in Sabina. Nato je vsak učenec povedal obnovo knjige, ki jo je prebral pred čajanko. Po pogovoru o knjigah so sledila vprašanja za gostjo. Zanimalo nas je veliko stvari. Izvedeli smo npr., katera je bila Evina najljubša risanka, kako je postala pevka, katero žival ima najraje ipd. Ko je naša gostja odgovorila na vprašanja, nam je tudi zapela. Za konec smo si lahko postregli s piškoti, mafini in čajem. Dobili pa smo tudi sliko in avtogram naše gostje.

Na čajanki mi je bilo zelo všeč. Upam, da bo še več takšnih čajank.

                                                                                                                                            Zoja Žvorc, 8. a



 

Šolski ples

Dne 18. 12. 2019 je na naši šoli potekal prvi šolski ples, ki so se ga udeležili učenci od petega do devetega razreda. Tudi tokrat smo za glasbo poskrbeli sami in se zelo zabavali. Naš DJ je bil devetošolec Žan Krajnc. Ob zabavnih glasbenih ritmih, plesu in pogovorih so se stkale nove prijateljske vezi. Lakoto in žejo smo pregnali v plesnih odmorih s sokom, pico in slanimi prigrizki. 
Čudovit popoldan smo sklenili objeti v krogu ob poslušanju slovenske uspešnice Dan ljubezni. 

Že sedaj pa se veselimo prihodnjega plesa, ki bo predvidoma v mesecu februarju.

                                                                                                                                         Jakica Mravljak



 

Zimsko veselje v podaljšanem bivanju

Ko nas je presenetil sneg, smo se  z učenci podaljšanega bivanja odločili, da se takoj poveselimo na snegu. Najprej je bilo na vrsti kepanje, nato pa seveda postavljanje snežakov. Učenci so si pomagali z naravnimi materiali. Deklice so prosile kuharice za korenček, da je njihov snežak dobil pravi nos. Nastali so čudoviti snežaki, ki pa  jih je sonce žal že naslednji dan stopilo. Sedaj pa  vsi že nestrpno čakamo na novo pošiljko snega.

                                                                                                                Nataša Proje


Pisanje apelov za Amnesty International – ker nam je mar

V sredo, 4. 12. 2019, smo se učenci od 7. do 9. razreda pod mentorstvom učiteljic Franja Razdevšek in Lucije Topler udeležili Maratona pisanja za pravice, ki ga vsako leto organizira  Amnesty International.
Svoboda ljudi po svetu je še vedno ogrožena. Nekateri zagovorniki človekovih pravic so zaprti zgolj zato, ker so izražali svoje mnenje in se nenasilno borili proti krivicam.
Letos smo pisali apele za 24-letno Yasaman Aryani iz Irana, ker se je v javnosti pojavila brez zakritih las in želela to tudi spremeniti. V Iranu je to kaznivo dejanje, zato so jo obsodili na 16 let zapora.
Pisali smo tudi  za Marinel Ubaldo, ker je  pri šestnajstih izgubila svoj dom, saj ga je novembra 2013 razdejal smrtonosni tajfun na Filipinih. Zdaj se bori za to, da bi njena skupnost dobila varne nove domove ter da bi se filipinska vlada in tudi ostale vlade po vsem svetu začele soočati z resničnimi posledicami podnebnih sprememb.
Pretresla me je tudi zgodba staroselske kanadske skupnosti Grassy Narrows, ki že desetletja trpi zaradi zastrupitve njihovega okolja z živim srebrom. Že 50 let so tudi ribe v jezeru, ki jim predstavlja vir preživetja, zastrupljene z živim srebrom in zato nevarne za uživanje. To je ljudstvo Grassy Narrows oropalo zdravja. Vlada v teh letih  ni naredila veliko, da bi izboljšala to situacijo, ki predstavlja največjo zdravstveno krizo v državi.
Nasuja Abdulaziza iz Nigerije so prisilno izselili z njegovega doma v Nigeriji, da bi zgradili luksuzna stanovanja. Ko je bil star 23 let, so oboroženi možje in buldožerji rušili njihovo naselje in požigali domove, streljali družine in uničevali življenja. Leta 2017, večer pred prisilno izselitvijo, je Nasuja neka tolpa ustrelila v roko. Brez domov je ostalo 30.000 ljudi, prisiljeni so bili spati v kanujih, pod mostovi ali pri prijateljih in družini. Tudi Nasu je izgubil dom, ni pa izgubil upanja.
Presenečena in žalostna pa sem bila, ker smo pisali apele tudi  za starejše v Sloveniji, ker nimajo dovolj denarja in v  domovih za starejše ni dovolj prostora zanje. Nimajo pa podpore, da bi lahko kakovostno živeli doma (npr. dostava hrane, pomoč v gospodinjstvu …).
Država jim mora pomagati in poskrbeti, da bo dovolj domov za starejše. Domovi za starejše ne smejo biti predragi, da si jih starejši ljudje ne bi mogli privoščiti.
Vsi na maratonu smo se zelo potrudili in napisali čim več apelov. S tem smo za tiste, ki se borijo za pravice, naredili najboljše, kar zmoremo. Upam, da bo vsak naš apel pripomogel k rešitvi in da bo več ljudi živelo svobodno in varno.
Lahko pa se tudi vi pridružite naši akciji in na spletni strani Amnesty international – Pišem za pravice 2019 –  podpišete vse peticije naenkrat.

                                                                                                                              Tjaša Verhnjak, 8. a



 

NARAVOSLOVNA DELAVNICA

V četrtek, 12. 12. 2019, je bila na OŠ Muta organizirana naravoslovna delavnica za učence 8. in 9. razredov. Učenci so na delavnicah spoznavali poglobljena znanja iz kemije in fizike ter dodatno utrdili znanje, ki ga pridobivajo pri rednem izvajanju pouka. S številnimi kemijskimi in fizikalnimi eksperimenti smo spodbujali njihovo ustvarjalnost in kritično mišljenje. V okviru eksperimentov smo pridobili pokalni plin, estra, ki imata vonj po meti in »UHU« lepilu, opazovali ples mavrične pene, plamenske reakcije, amoniakovo fontano in rast faraonove kače. Učenci so spoznali tudi nenewtonsko tekočino, ki se hkrati obnaša kot trdna snov in tekočina ter se srečali s številnimi drugimi fizikalnimi in kemijskimi fenomeni.


 

OBUJANJE STARIH OBIČAJEV

Mesec december je že od nekdaj najbolj čaroben mesec v letu. S svojimi prazničnimi dnevi nas povezuje z mnogimi običaji in šegami, ki se že tisočletja prenašajo iz roda v rod. Večina jih ima izvor v starih kulturah, ki so s krščanstvom dobili nov smisel in pomen.

Četrtošolci smo obudili običaj setve božičnega žita. V posodice, ki smo jih umetelno olepšali z das maso, smo nasuli zemljo in vanjo posejali semena žita.

Posodice smo skrbno zavili, da se med prenašanjem ne bodo poškodovale, saj bodo doma krasile praznično mizo.

Seveda bomo poskrbeli, da bo zemlja ravno prav vlažna, in ko bo žito doseglo 10 cm višine, ga bomo nežno ostrigli.

Ob opazovanju rasti božičnega žita se bomo veselili nove pomladi, saj se v vsakem semenu skriva življenjska sila, s pomočjo katere bo iz otrple zemlje pognalo novo življenje.

Razredničarka Milena Repnik


DAN BREZ TELEFONA – DAN ZA DRUŽENJE V ŽIVO

November je mesec preprečevanja različnih oblik zasvojenosti. Na povabilo NIJZ smo se pridružili vseslovenski akciji 1 dan brez telefona. Z učenci smo se o uporabi pametnih telefonov in socialnih omrežij pogovorili na razrednih urah. Svetovali smo jim, naj se danes popoldne odpovedo uporabi telefona (predvsem uporabi družbenih omrežij in igranju igric) in da ta čas preživijo s starši ali z vrstniki – v pogovoru ali skupnih aktivnostih ali pa čas porabijo za svoje hobije.

                                                                                                                                      Helena Brezovnik


 

PRVA ČAJANKA

V petek, 15. 11. 2019, je potekala prva čajanka za učence 4., 5. in 6. razreda. Tema je bila Skrb za okolje. Po razgovoru o knjigah smo nadaljevali  z ustvarjalno delavnico, ki jo je vodila knjižničarka Vesna Dobnik iz Knjižnice Radlje. Iz odpadnega materiala smo izdelali ptičje krmilnice.

                                                                                                                                         Jožica Lauko


 

Dostopnost